Eerste Truttebelle postkaarten

Truttebelle ansichtkaart met koi karper

Om mijn hoofd leeg te maken, teken ik graag in mijn schriftje. Vaak zijn het wat losse doodles en soms zit er een pareltje tussen. Zoals de koi karper die ik in augustus 2012 tekende. Al een tijdje – lees 1 jaar – liep ik met het idee rond om iets met deze tekening te doen. Maar wat dan precies? Laten drukken, bewaren voor mezelf of misschien wel vertalen naar een tattoo?

Totdat een collega me haar nieuwe visitekaartjes liet zijn, die ze had laten drukken bij MOO. Een site die ik zelf ook al langer in de gaten hield en iedere keer als hun nieuwsbrief in mijn inbox belandde, stelde ik mezelf de vraag: hoe gaaf het zou zijn om zelf iets te laten drukken?

Zo vond ik mezelf op zondag 3 oktober voor mijn laptop en de scanner. Ik had de knoop doorgehakt. Die vis moest en zou op een ansichtkaart komen te staan. Het was tijd om uit te zwemmen. Met behulp van Pixelmator en de templates van MOO had ik zo een kaart gemaakt, maar toen kwam het dilemma. Welke kleur krijgt die postkaart dan? Daarop besloot ik de hulp van volgers op Instagram en Facebook in te zetten.

Poll welke kleur zal ik laten printen?

De reacties op Facebook en op Instagram heb bij elkaar opgeteld en de meeste stemmen gingen naar kleur 3. Deze kaart werd ’t sowieso. Maar omdat ik benieuwd was naar de kleurevenaring van het ontwerp en de print van MOO heb ik nog 2 andere kleuren laten drukken.

En over die kleurevenaring wil ik het wel nog even hebben, want deze komt aardig in de buurt. Niet helemaal en dat vind ik stiekem toch wel een beetje jammer. De mosterdgele kleur neigt vooral naar oranje, de roze is meer neon-like geworden, maar de donkergroene komt het beste overeen met de kleur groen uit het ontwerp.

Een ‘learning’ voor de volgende keer. Neemt niet weg dat ik nog steeds ontzettend trots ben op deze eerste druk en ze met veel plezier ga versturen. Het laten drukken van deze eerste kaarten, smaakt in ieder geval naar meer.

Na dit ‘druk-avontuur’ ben ik ook wel benieuwd geworden naar jullie ervaringen met online drukkers? Laat ze achter in de comments. Thanks!

Liefs,
Truttebelle

Geef een reactie

