Patroon: Uilen babymuts

baby uilenmuts

Trendforecaster Lidewij Edelkoort gaf in het tv-programma Zomergasten al aan: “de uil is een trendvogel”. Wie op Instagram/Google zoekt op #crochet of “uilen babymuts haken” wordt bedolven onder zelfgemaakte en meest schattige uilencreaties. Vooral knuffels en (baby)mutsen zijn in trek. Ook ik ben gezwicht en haakte vandaag twee uilen babymutsjes. Omdat ik zo vrolijk werd van deze muts heb ik het patroon dat ik gebruikte vertaald naar het Nederlands. Zodat ook jij deze schattige wintermuts kunt maken.

Twee uilenmutsen
Zelf aan de slag? DownloadΒ gratis het patroon (PDF) voor een uilen babymuts.

Liefs,
Truttebelle

25 gedachtes over “Patroon: Uilen babymuts

  1. Super bedankt voor je post. Hier ben ik inderdaad al lang naar op zoek. Je vindt er genoeg maar alles in het engels en dat kan mijn moeder niet zo goed πŸ™‚ Dit moet zeker gaan lukken! Als hij klaar is stuur ik wel een foto πŸ™‚ nogmaals bedankt!

  2. Jessica zegt:

    Hoi! Wat ontzettend leuk! Ik ga morgen de haaknaalden halen maar ik vraag me af wel garen je hebt gebruikt en welke maat muts het is. Ik heb een dochter van 3 1/2 en van bijna 1. Zou je willen reageren naar mijn e-mail adres? Alvast bedankt hè!

  3. Wowww in het NL he fijn. Ik ben een beginner dus het is al allemaal puzzelen voor mij. Ik hoop dat ik hier uit ga komen hihi.

    Haak 2 lossen
    1: 12 halve stokjes (hs) in de tweede lus vanaf de haaknaald (12).

    je doet dus om te beginnen 2 lossen en dan die halve stokjes allemaal in 1 lossen he, dat begrijp ik toch goed?

    Groetjes van ons

  4. Daphne zegt:

    Hoi hoi

    Ik vind het een ontzettend leuk uilenmutsje en wil het graag zelf maken! Mijn zoontje is 19 maanden dus ik denk dat het te klein is? Kan je me helpen aan een patroon voor een groter mutsje?

    Groetjes
    Daphne

  5. Lynn zegt:

    Hoi hoi wat fijn een gratis patroon! En ook nog eens super leuk!
    Ik ben beginnend haakster maar dit moet zeker lukken. Mijn dochtertje is anderhalf, hoe maak ik het mutsje nu groter?
    Super bedankt voor het patroon!

  6. inne zegt:

    Hallo ik ben nog maar begonnen met haken en heb de kriebels te pakken maar ik zou graag deze muts voor mijn dochter van 9 maken maar hoeveel steken of wat zijn de maten dan.kun je mij een oatroon bezorgen of vind ik deze ergens.mvg

  7. Doro zegt:

    Heel leuk!
    Ben net bezig met mijn eerste uilenmuts (babymaat).
    Hierna zou ik willen een muts maken voor een kind van ongeveer 3 jaar.
    Je zegt dat dit het best wordt gedaan door te meerderen. Graag zou ik eens weten hoe ik aan de slag moet met dat meerderen. Daar komt wat rekenwerk bij te kijken zeker?
    Groetjes

  8. Hoi Dank voor het mooie uilenpatroon. Ik heb ook de you tube filmpjes bekeken, compliment voor je rustige stem, goede uitleg, en geen hinderlijke muziek op de achtergrond . een genot om te beluisteren en te bekijken Grts Betsy

  9. Colettelouage zegt:

    Prachtige muts. Zal ze maken voor mijn toekomstig kleinkindje dat verwacht is op 15 april 2015.
    Dank voor het gratis patroon en de heel duidelijke filmpjes op you tube!
    Colette

  10. Hoi Truttebelle,
    dankjewel voor het patroontje van dit o-zo-leuke uilenmutsje!
    Ik heb het op verzoek voor een kennis mogen haken.
    Vandaag zet ik er foto’s van op mijn site (www.mez11.nl) wellicht vind je het leuk om een kijkje te nemen? ik vermeld je naam er graag bij, dat meerderen mensen deze leukerd kunnen gaan haken.
    we gaan tenslotte de koudere maanden in, en dat doen we (met onze kids) niet liever dan stijlvol!
    Owl Love It!!
    Groetjes van Mez11, Joyce

Geef een reactie

